jom sembang2 kat sini...=)


ShoutMix chat widget

Thursday, January 21, 2010

VTEC Project (24hb 11 2009)



salam sejahtera......

hari ni ada customer hantar kereta kt umh aku..kereta honda accord SV4 SOHC 2.o nak masuk head honda accord SOHC tapi ada VTEC 2.2 drpd yg sebelum ni.

kerja2 dilakukan oleh aku dgn ayahku yg juga sifu...hua3....kami buka timing belt cover pastu buka semua belting...dah settle,buka bolt head pkai socket dan buka apa yg patut.......

da siap semua,kami keluarkan head kereta honda accord tuh..bersihkan sisa gasket kat cyl block..pastu pkai head VTEC tadi tuh,nasib baik la mmg ngam dgn tapak yg asal..pasang head bolt,pastu kat pkai torque wrench ikut spesifikasi...(klu xde torque,kami ikat pkai penyambung jer)

oleh kerana ada sebijik lagi kete,kami rest japlah penat siot...huhu

korang tgok lah gmbar kt bawah ni..tinggal cket lagi kerja pasang komponen yg lain,stop jap esok sambung.....


accord SV4 2.0

cyl block


cyl head accord VTEC 2.2

VTEC



.....................................................................................................................................................................
CONTINUE VTEC PROJECT

arini sambung keje balik...pasang balik belting,pastu buat cket modifikasi.yg tu kerja ayah aku,ak xtaw duk tgok je dye wat...dah settle pasang semua,test kereta..tgok2 pickup xdak..so kna check balik timing.memang betui la timing lari 1 gigi.


dah wat balik bg sama timing,kami test kereta..memang best..dgr2 cter dari org, honda accord sv4 ni kt highway 200km/j body x gegar siot..^^

akhirnya keje siap....^^



p/s: kena wat satu suis manual utk VTEC
p/s: entry ni tertangguh tahun lepas punya da..hehe


6 comments:

  1. salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

    Vtec project ..... wahhhh bagusnya kamu ni.... kamu dah jadi pakar vtec lah..... sebenarnya ade orang kata engine vtec ni susah yup aku akui banyak kerenah... dan spare part dia mahal sangat... sebab tu aku tak pakai...

    ok bro aku tau ko memang handal dalam bidang engine ni.... aku suka kalau ade orang yang berminat mewarisi tak rugi..... sebab boleh buat duit.... mogaa kamu berjaya hendaknya your are the best geng.....

    ReplyDelete
  2. to bro afzainizam:

    wslm,bro..mna pakar lg bro,byak lg nak blaja ni..sparepat mmg mahal honda ni..sy pun mmg mnat honda ni...ada duit leh ar pkai.


    sy x handal la...masih di takuk bwh lg..apapun terima kasih bro...seronok dpt kenal ngn bro walaupun dri jauh...semoga succes!!

    ReplyDelete
  3. weh...pasni aku nak hantar charade aku..nak masuk enjin vtec 2.4....xde2...aku x kira...aku nak masukkan jugak....huhuhuhu.....


    hahahahahaha...:P

    ReplyDelete
  4. to ed photography:

    charade ko mna leh msuk enjin vtec lah..klu masuk enjin charade gtti turbo boleh ar,starlet 1.3 ke...xpun detomaso 1.6

    klu nk pkai vtec pkai la kete honda yer..hehe

    ReplyDelete
  5. to renex: yah...sudah update,merapu jer..huhu

    ReplyDelete

nuffnang