jom sembang2 kat sini...=)


ShoutMix chat widget

Monday, January 25, 2010

penyelenggaraan kereta

assalamualaikum........


hari ni nk kongsi info mengenai penyelenggaraan pada kereta dgn kwn2....contohnya seperti berikut:



*spark plug: 10,000km (check)

20,000km(replace)


*coolant: every 2 years

*air filter: every 5,000km (check)

every 40,000km (replace)

*engine oil/oil filter: 5,000kn @ every 3month (change)

*timing belt: every 100,000km @ 2years (change)

*manual transmission: 40,000km (change)

*brake fluid: every 1years (change)

*fuel filter: every 40,000km (change)

*hydraulic clutch pump: 40,000km (replace)


yg ni jer aku taw...huhu,harap2 dpt digunakn utk diriku dan kwn2 yg sblm ni xtaw mngenai penyelenggaraan kereta.....ingat,mencegah lebih baik dari mengubati.


p/s: semoga maklumat ni dapat dijadikan panduan utk kita bersama..




11 comments:

  1. xde keta la la fik ,uhuhhuuh

    ReplyDelete
  2. to fid: xpe2..1 hari nt ko pkai gak,hehe

    noor afzan: thanx bro..

    ReplyDelete
  3. salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

    thanks aku mempelajari dari entry kamu.... yupp mmg berguna sekali sebagai panduan....

    ok silalah berikan lagi maklumat tentang automotif ni... banyak manfaat yang aku dapat pelajarinya....

    apepun kami baru belajar sila berikan tunjuk ajar ye pada kami......

    ReplyDelete
  4. to bro azli: salam kembali dari saya..

    sama2 bro..insyaallah nt sy kongsi maklumat lg..

    panduan kt atas tu sekadar utk kongsi bersama..

    ReplyDelete
  5. terima kaseh fik...bagus fik ni....=)

    ReplyDelete
  6. to pakcik kordi: sama2 kembali pakcik.....

    weeeeee...........

    ReplyDelete
  7. wah.. akan saya manfaatkan bila dah de kenderaan nanti.. hehehe.. (^__^)

    ReplyDelete
  8. to faarihin: ye,bguslh cmtu...hehe

    ReplyDelete
  9. xla..blaja lg,wat keja kt umh..prt time je ngn ayh..


    klu ada keta masuk la...xde releks la

    ReplyDelete

nuffnang